1. Olumsuz etkilerini en aza indirmek için acil önlemler alınmasını gerektiren beklenmedik ve ani gelişen olay.
2. Acil müdahale gerektiren ve yerel kapasitenin olayları belirleme ve yönetmede yetersiz kaldığı durumlarda afetler sonrası oluşan acil durum.
3. Acil durumlar; ölümler, yaralanmalar, insanların yerlerini terk etmeleri, hastalık, sakatlık, gıda güvensizliği, altyapının hasar görmesi ya da kaybedilmesi, zayıflamış ya da zarar görmüş kamu yönetimi ve azalmış kamu emniyeti ve güvenliği durumlarını içerebilir. Afetten etkilenen ülkelerde, bu durumlar çoğu kez aynı anda ortaya çıkar, yerel kapasiteyi zorlar ve ekonomik ve sosyal faaliyetleri aksatır.
2. Acil müdahale gerektiren ve yerel kapasitenin olayları belirleme ve yönetmede yetersiz kaldığı durumlarda afetler sonrası oluşan acil durum.
3. Acil durumlar; ölümler, yaralanmalar, insanların yerlerini terk etmeleri, hastalık, sakatlık, gıda güvensizliği, altyapının hasar görmesi ya da kaybedilmesi, zayıflamış ya da zarar görmüş kamu yönetimi ve azalmış kamu emniyeti ve güvenliği durumlarını içerebilir. Afetten etkilenen ülkelerde, bu durumlar çoğu kez aynı anda ortaya çıkar, yerel kapasiteyi zorlar ve ekonomik ve sosyal faaliyetleri aksatır.
Afet.
İnsanlar için fiziksel, ekonomik, sosyal ve çevresel kayıplar doğuran, normal yaşamı ve insan faaliyetlerini durdurarak veya kesintiye uğratarak toplulukları etkileyen, etkilenen topluluğun yerel imkân ve kaynaklarını kullanarak baş edemeyeceği doğal, teknolojik veya insan kökenli olayların sonuçlarına afet denilmektedir.
AFET YÖNETİMİ :
AFET YÖNETİMİ :
Afetlerin önlenmesi ve zararlarının azaltılabilmesi için afet öncesi, afet sırası ve afet sonrasında yapılması gereken idari yasal ve teknik çalışmaları belirleyen ve uygulamaya aktaran, bir olay zamanında, uygulama yapabilmeyi sağlayan ve her olaydan çıkarılan derslerin ışığında mevcut sistemi geliştiren yönetim biçimidir.
- Şüpheli Paketler
- İkaz ve Alarm Bütünleşik Sistemi
- Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN)
- KBRN - Halkın Alacağı Tedbirler
- Sivil Savunma Yönünden Halkın Alacağı Tedbirler
- Afete Hazır Türkiye Blogu
- Sığınaklar
- İlk Yardım
- Deprem ve Korunma
- Afet ve Acil Durum Nedir?
- Sel ve Korunma
- Kuraklık ve Korunma
- Toprak Kayması ve Korunma
- Hortum ve Korunma
- Yangınlar ve Korunma
- Kaya Düşmesi ve Korunma
- Çığ ve Korunma
- Halkın Alacağı Tedbirler
18 Haz 2013 - MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, işyerlerinde acil durum planlarının hazı rlanması, önleme, koruma, tahliye, yangınla mücadele, ...
Bir afet ve acil durum anında, başvurulacak tahliye işleminin hangi yollar ve araçlar kullanılarak yapılacağı ile bu kimselerin nakledileceği yerleri gösteren ...
AMAÇ;
Bu planın
amacı, yangın, su baskını, deprem, kimyasal
tehlikeler ve terörist saldırı gibi Acil
Durumlarda yönetimin süratli ve doğru karar almasını sağlayacak verilerin
toplanması, çalışma planının oluşturulması, can ve malı koruyacak önlemlerin
alınması, hasar tespit, acil müdahale ve kurtarma ekiplerinin faaliyetlerinin
organize edilmesi
Acil durumlar iki kategoriye ayrılır;
A-TİPİ ACİL DURUMLAR :
Savaş hali, deprem, sel, yıldırım düşmesi, büyük çaplı yangınlar,
terör/sabotaj, uçak/helikopter kazaları vb. nedenlerle sonucunda ortaya çıkan
durumlardır.
B-TİPİ ACİL DURUMLAR :
Küçük çaplı yangınlar, muhtelif kimyasal, yanıcı ve parlayıcı maddelerin
sızıntılarını içeren çevresel kazalar ile benzer öneme sahip durumlardır.
Acil durumlara;
a.
Normal mesai saatlerinde:
b. Hafta içi normal mesai saatleri dışında :
c. Hafta sonu, bayram ve kapanış
dönemlerinde :
İş saatleri içinde A-tipi acil durum oluştuğunda;
1)
Tüm çalışanlar en
güvenli ve yakın yerden çıkarak (acil durum sırasında veya sonrasında) Şirket Toplanma
Alanı'nda toplanır.
2)
Liderler ve
yöneticiler kendilerine bağlı çalışanların yoklamasını yapar.
3)
Şirket üst
yönetimi bir araya gelerek, Şirket Acil Durum Yönetim Kadrosunu oluşturur. İşletme
Müdürü, Şirket Kriz Masası üyesidir ve ilgili koordinasyonun kurulması için
buraya katılır.
4)
Şirket Hasar Tespit
Ekipleri;
-
Liderleri
tarafından oluşturulur.
-
Kriz Merkezi'nden
gelen komutla çalışmaya başlar.
-
Çalışmalarını ve
gözlemlerini Kontrol Formları ile Kriz Merkezi'ne raporlar.
5)
Kurtarma
Ekipleri, İlk Yardım Ekipleri, Sosyal Yardım Ekipleri, Lojistik Destek Ekipleri
ve Kriz Merkezindeki diğer Şirket temsilcileri;
-
Derhal, Şirket Kriz
Merkezi'ne giderler ve kendi gruplarına katılırlar.
-
Yoklamalarını
buradan bildiriler.
-
Kriz Merkezi'nin
sevk ve idaresi ile çalışırlar.
İş saatleri dışında A-tipi acil durum oluştuğunda;
ACİL DURUM nedir ne demektir ? ACİL TAHLİYE PLANI nasıl olmalıdır.? harun arabacı, |
1-
Şirket Acil Durum
Yönetim Kadrosu: Şirket Kriz Masası ile temasa geçerek, en hızlı şekilde, kendi
güvenliklerini sağlayarak gelirler.
1-
Kriz Masası
temsilcileri, Kurtarma, İlkyardım, Sosyal Yardım
ve Lojistik Destek Ekipleri: Şirket Kriz Masası ile temasa geçerek, en hızlı
şekilde, kendi güvenliklerini sağlayarak gelirler.
2- Toplanan bu kişiler, kendi ekiplerine katılırlar ve
Kriz Merkezi tarafından gelen direktiflerle çalışırlar.
ACİL
DURUMLARA MÜDAHALE VE ALINACAK ÖNLEMLER :
ACİL
DURUM
|
YER
|
ALINACAK
ÖNLEM
|
MÜDAHALE
ŞEKLİ
|
KULLANILACAK
EKİPMANLAR
|
SORUMLULAR
|
YANGIN
|
-TÜM ŞİRKET
ALANI
|
-Çalışma ortamında yangın söndürücüler bulundurulur
-Yangına karşı ikaz levhaları konulur
-Çalışma alanlarına Yangın ihbar telefon no’ları konulur
-Söndürme ve kurtarma ekip listeleri hazırlanır.
Çalışma ortamında bulundurulur.
-Söndürme ve kurtarma ekiplerine eğitim verilir
-Acil durum kaçış planı hazırlanır
-Eğitim amaçlı tatbikat yapılır
|
-Telefon ile
110’a yangın bildirimi yapılır
-Söndürme
ekipleri tarafından Şirket/Şehir
itfaiyesi gelene kadar yangına acil olarak müdahale edilir.
-Yangın bölgesindeki
elektrik,gaz,yakıt vanaları kesilir.
-Görevli olmayan personel yangın yerinden
uzaklaştırılır
-Yangında kurtarılacak kıymetli demirbaşlar tahliye ekibi tarafından kurtarılır
-Yangın sonrası hasar tespit çalışması yapılarak
rapor hazırlanır
|
-Yangın söndürme
tüpleri
-Yangın söndürme köpüğü
-Şirket / Şehir İtfaiyesi ve ekipmanları
-hasar tespit kontrol listesi
|
-Söndürme ve Tahliye ekipleri
-Takım Lideri
-Hasar
tespit ekibi
-Bölüm yöneticisi
|
ACİL DURUM PLANININ DEVREYE SOKULMASI:
A) Meydana gelen bir acil durumda, müdahale
planı ayrıca talimat beklenmeksizin devreye sokulur.
B) Emniyet maksadıyla atölye elektrik
enerjisinin ve doğal gazın kesilmesi gerekiyorsa durumu kriz masasına
bildirilir, kriz masasından gelecek cevaba göre gerekli emniyet tedbirleri
alınmak kaydıyla elektrik ve doğal gaz kesilir.
Afet Koordinasyon Kurulu, 1999-2003 yılları arasında İstanbul'da olası bir deprem sonrasında toplanma alanı olarak 470 yer belirledi.
ACİL DURUM nedir ne demektir ? ACİL TAHLİYE PLANI nasıl olmalıdır.? harun arabacı, |
ACİL DURUMDA YÖNETİM VE EKİPLER:
Acil durumlar için aşağıda belirtilen ekipler
koordineli bir şekilde oluşturulmalı ve görevleri tanımlanmalıdır.
a-
Şirket Kriz Masası
b-
Şirket Acil durum Yönetim Kadrosu
c-
Hasar tespit ekipleri
a-
Kurtarma ekipleri
b-
Yangın ve tahliye ekipleri (Söndürme, kurtarma, koruma)
c-
İlk yardım ekibi
d-
Sosyal yardım ekibi
e-
Lojistik destek ekibi
ACİL DURUM
YÖNETİM KADROSUNUN GÖREVLERİ:
1-
Panik ortamı oluşmamasını sağlamak. Ortamı sakinleştirmek ve çok hızlı
değerlendirmelerle, acil durumu yönetmek, acil durum planını devreye sokmak.
2-
Yönetim Kadrosunun başkanlığını İşletme Müdürü yapar. Şirket Kriz
Masasında görevlidir ve kriz masasından koordinasyonu sağlar. Acil durumda
derhal Kriz Merkezi'ne gider.
3-
Yönetim takımından bir kişi başkan seçilir.
4-
Yoklamanın alınmasından sonra, eksiklerin ve bilinen diğer sorunların
Kriz Merkezi'ne bildirilmesi...
5-
Şirket Hasar Tespit Ekiplerinin oluşturulmasını sağlamak.
6-
Kriz masasından gelecek bilgilere göre personelin sevk ve idaresini
yapmak.
ŞİRKET HASAR TESBİT EKİPLERİ:
1-
Belirli sayıda ekip oluşturulur.
2-
Ekip liderleri ve yardımcıları tanımlanır.
3-
Bakımcılardan ve kritik tesisleri bilen imalatçı, kaliteci v.b
kişilerden oluşan 10-12 kişilik takımlardır
4-
Yoklamanın alınmasından hemen sonrasında bu liderler tarafından
oluşturulur
5-
İlgili kontrol formları üzerinden, çalışmalar sırasında dikkat edilecek
noktalar konusunda bilgi aktarımı ekip liderleri tarafından yapılır.
6-
Kriz Merkezi'nden gelecek komutla çalışmalarına başlar.
7-
Çalışmalar bittiğinde, gözlemlerini ilgili formlarla Kriz Merkezi'ne
bildirir.
KURTARMA EKİPLERİ:
1-
Bu ekip üyeleri özel eğitimli kişilerden oluşur. Bu kişiler acil durum
oluştuğunda derhal Kriz Merkezi'ne gider, yoklamalarını buradan verirler ve
buradan yönetilirler.
2-
Şirket kurtarma ekibi, Şirket Acil Durum Kriz Merkezi tarafından
görevlendirilir.
3-
Kurtarma çalışmalarının yapılabilirliği, bu ekipler tarafından yapılacak
hasar tespit çalışmalarının raporlamasından sonra belirlenir.
4-
Kriz Merkezi'nin belirlediği yere, özel ekipmanları ile giderek,
kurtarma çalışmalarına başlarlar.
5-
Çalışmalarını Kriz Merkezi'ne rapor ederler.
YANGIN SÖNDÜRME VE TAHLİYE EKİPLERİ:
Kimlerden oluştuğu ve görevleri Yangın Söndürme Ekipleri Formlarında
belirtilmiş olmalıdır.
Söndürme ve kurtarma ekipleri en az 3'er,
koruma ve ilk yardım ekipleri ise en az 2'şer kişiden oluşur. Yangın, deprem ve
sel baskını hallerinde 110 acil yangın ihbar hattı ve 112 acil ilk yardım hattı
aranmalıdır.
Ekiplerin görevleri
Ekiplerin görevleri aşağıda belirtilmiştir
Ekiplerin görevleri aşağıda belirtilmiştir
a) Söndürme
Ekibi: Binada çıkacak
yangına derhal müdahale ederek söndürmek ve/veya genişlemesine mani olmak,
b) Kurtarma Ekibi: Yangın vukuunda can ve mal kurtarma işlerini yürütmek,
c) Koruma Ekibi: Kurtarma ekibince kurtarılan eşya ve evrakı korumak,
yangın nedeniyle ortaya çıkması muhtemel panik ve kargaşayı önlemek,
d) İlk Yardım Ekibi: Yangın nedeniyle yaralanan veya hastalanan kişilere ilk yardım yapmak.
b) Kurtarma Ekibi: Yangın vukuunda can ve mal kurtarma işlerini yürütmek,
c) Koruma Ekibi: Kurtarma ekibince kurtarılan eşya ve evrakı korumak,
yangın nedeniyle ortaya çıkması muhtemel panik ve kargaşayı önlemek,
d) İlk Yardım Ekibi: Yangın nedeniyle yaralanan veya hastalanan kişilere ilk yardım yapmak.
İLKYARDIM EKİBİ:
a) Doktor ile sağlık
memurundan oluşur. Bu kişiler Şirket Acil Durum Planında açıklanan takımların
üyeleridir. Kriz Merkezi'nin yönlendirdiği Kurtarma Ekipleri içinde bu sağlık
görevlileri bulunmaktadır.
b) Acil durumun
çalışma saatleri içinde olması veya olmaması haline göre ayrıca çağrı
beklemeksizin kriz masası ile temas kurar, alacağı bilgiye göre işyerine gelir.
ACİL DURUM nedir ne demektir ? ACİL TAHLİYE PLANI nasıl olmalıdır.? harun arabacı, |
SOSYAL YARDIM EKİBİ:
a) İnsan
Kaynaklarından sorumlu kişilerden oluşur ve ihtiyaç halinde başka kişilerinde
alınabileceği bir ekiptir. Bu ekip Şirket Acil Durum Planında belirtilen ekipte
yer alır.
b) Tüm personelin
telefon numaralarını ve adreslerini güncel olarak tutarlar,Tüm personelin acil
durumda haber verilmesini istedikleri yakınlarının telefon numaralarını ve
adreslerini güncel olarak tutarlar,
c) Yerel yönetimler,
sosyal güvenlik kurumları, hastaneler ve güvenlik birimleri ile koordinasyonu
sağlarlar.
LOJİSTİK YARDIM EKİBİ:
a)
Yardımcı malzeme ve satın almacılardan oluşur.
b)
Arama, kurtarma ve ilk yardım gibi konularda, dış firmalardan alınacak
malzeme ve hizmetlerin bulunması, satın alınması ve teminini gerçekleştirir.
c)
Yardımcı malzeme ve satın almacılardan oluşur.
d)
Arama, kurtarma ve ilk yardım gibi konularda, dış firmalardan alınacak
malzeme ve hizmetlerin bulunması, satın alınması ve teminini gerçekleştirir.
d) Tüm personelin
telefon numaralarını ve adreslerini güncel olarak tutarlar,Tüm personelin acil
durumda haber verilmesini istedikleri yakınlarının telefon numaralarını ve
adreslerini güncel olarak tutarlar,
e) Yerel yönetimler,
sosyal güvenlik kurumları, hastaneler ve güvenlik birimleri ile koordinasyonu
sağlarlar.
ACİL DURUM nedir ne demektir ? ACİL TAHLİYE PLANI nasıl olmalıdır.? harun arabacı, |
18 Ara 2013 - MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, afet ve acil durumlarda müdahale hizmetlerini ... o) Servis: Müdahale organizasyonu içerisinde yer alan hizmet gruplarının ..... görevli oldukları afet ve acil durum yönetim merkezinde toplanır ve ...
ACİL DURUM nedir ne demektir ? ACİL TAHLİYE PLANI nasıl olmalıdır?, harun arabacı, harun arabacı ,iş güvenliği, |
ACİL TAHLİYE PLANI, ACİL DURUM, günden, iş güvenliği, nasıl olmalıdır?, ne demektir, nedir #acildurumnedemek #aciltahliyeplanınasılolmalıdır*
blogger,#tvitter,instagram youtube, facebook, kocaeli, çankırı,#sosyalmedya
www.youtube.com/c/harunarabaci
www.youtube.com/c/harunarabaciisg
Instagram.com/harunarabaciisg
Instagram.com/harunarabaci1
twitter.com/harunarabaci2
twitter.com/harunarabacisg
www.linkedin.com/in/harunarabaci/
https://harunarabaci.blogspot.com.tr/
1841
YanıtlaSilbeğendim
Sililgi #sosyalmedya çok güzel #elektrik harika #işgüvenliği işte
#günden kanalımız açıldı #blogger #site
#tasarım @harunarabaci1 @harunarabaciisg
#kocaeli #çankırı #teknoloj #love #instagood #cute #harunarabaci
Etiketler: acil durum nedir acil durum ekipleri acil tahliye planı nasıl olmalı nasıl hazırlanmalı afet çantası acil eylem planı zararı azaltma, harun arabacı günden, harun arabacı iş güvenliği
YanıtlaSilbeğendim
YanıtlaSililgi #sosyalmedya çok güzel #elektrik harika #işgüvenliği işte
#günden kanalımız açıldı #blogger #site
#tasarım @harunarabaci1 @harunarabaciisg
#kocaeli #çankırı #teknoloj #love #instagood #cute #harunarabaci