aslında çok kötü bir şey var fenomenlik le alakalı benim için iyi diğer insanlar için kötü ...!mesela benim televizyonum arızalı arıyorum arıyorum gelmiyorlar.. instigramdan bir yazıyorum.. iki gün sonra son model tv getiriyorlar.. klimacı geliyor benim le alakalı bir sorun var kullanıcı hatası yazmıyor bedava yaptırıyor... internet hızım yavaş diye aradım.. normal paketimin üç katı hızını kullanıyorum Adanada 200 mb interneti tek ben kullanıyorum şu an... bana veriyorsan millete niye vermiyorsun....? mekana gidiyorum mantı var mı mantı yiyeceğim.... Abi mantı sana göre değil... ben yemeyeceksem millete niye veriyon o zaman....? bana göre değilse ona görede değil satmayın ozaman ... sosyal medyadaki o senin takipci sayın bildiğin silah .. bir markaya instagramdan bir yazıyorum tutuşuyor .... Genel müdürüne kadar seni arıyor... evet evet sorununuzu çözelim....insanı üzüyor çünkü çok etik olan bişey değil bu...
neden sosyal medya kullanıyoruz
FACEBOOK2,7 milyar aylık aktif kullanıcısı bulunan Facebook, dünyada en çok kullanılan sosyal medya platformu olarak zirvede yer alıyor.
Dünyada toplam 3,6 milyar sosyal medya kullanıcısı olduğu düşünüldüğünde, dünyadaki kullanıcılarının büyük bir çoğunluğu Facebook'u tercih ediyor.
Veri ihlalleriyle sıkça gündeme gelen platform, yazı, fotoğraf ve video paylaşımına imkan sağlamanın yanı sıra ürün pazarlama ve reklam amacıyla da yoğun olarak kullanılıyor.
TWITTERKullanıcılarının gündemde olan konular hakkında bilgi edinmesini ve bu konular hakkında paylaşım yapmasını sağlayan Twitter, 353 milyon kullanıcı tarafından aktif olarak kullanılıyor. Kullanıcılar paylaşım yapabilmenin yanı sıra, diğer kullanıcıların paylaşımını beğenip kendi hesapları üzerinden takipçilerine sunabiliyor. Statista verilerine göre Türkiye, 13,6 milyon kullanıcıyla Twitter'ı en çok kullanan 7'nci ülke konumunda.
YOUTUBE2,2 milyar kullanıcısıyla Facebook'tan sonra en çok tercih edilen sosyal ağ uygulaması olan YouTube, kullanıcılara videolarını geniş bir kitleye sunma imkanı sağlıyor.
Bu videolar üzerinden kullanıcılar etkileşim sağlayabiliyor ve izlenme sayısına göre gelir elde edebiliyor.
2021'de en çok kullanıcıya sahip sosyal medya uygulamalarıSon zamanlarda oldukça konuşulan sosyal medya uygulamaları, tartışmaların gölgesinde milyarlarca kullanıcıya hizmet vermeyi sürdürüyor. İşte en fazla kullanıcıya sahip 30 uygulama... 3,6 MİLYAR SOSYAL MEDYA KULLANICISI VAR2020 yılı itibarıyla dünyada toplam 3,6 milyar sosyal ağ kullanıcısı bulunuyor. Her sene düzenli olarak artan sosyal ağ kullanıcı sayısının, 2025 yılında 4,4 milyara ulaşması bekleniyor. İşte 2021 itibarıyla en çok kullanıcı sayısına sahip sosyal medya uygulamaları:
FACEBOOK
2,7 milyar aylık aktif kullanıcısı bulunan Facebook, dünyada en çok kullanılan sosyal medya platformu olarak zirvede yer alıyor
Dünyada toplam 3,6 milyar sosyal medya kullanıcısı olduğu düşünüldüğünde, dünyadaki kullanıcılarının büyük bir çoğunluğu Facebook'u tercih ediyor.
Veri ihlalleriyle sıkça gündeme gelen platform, yazı, fotoğraf ve video paylaşımına imkan sağlamanın yanı sıra ürün pazarlama ve reklam amacıyla da yoğun olarak kullanılıyor.TWITTERKullanıcılarının gündemde olan konular hakkında bilgi edinmesini ve bu konular hakkında paylaşım yapmasını sağlayan Twitter, 353 milyon kullanıcı tarafından aktif olarak kullanılıyor. Kullanıcılar paylaşım yapabilmenin yanı sıra, diğer kullanıcıların paylaşımını beğenip kendi hesapları üzerinden takipçilerine sunabiliyor. Statista verilerine göre Türkiye, 13,6 milyon kullanıcıyla Twitter'ı en çok kullanan 7'nci ülke konumunda.YOUTUBE2,2 milyar kullanıcısıyla Facebook'tan sonra en çok tercih edilen sosyal ağ uygulaması olan YouTube, kullanıcılara videolarını geniş bir kitleye sunma imkanı sağlıyor.
aslında çok kötü bir şey var fenomenlik le alakalı
benim için iyi diğer insanlar için kötü ...!
mesela benim televizyonum arızalı arıyorum arıyorum gelmiyorlar.. instigramdan bir yazıyorum.. iki gün sonra son model tv getiriyorlar.. klimacı geliyor benim le alakalı bir sorun var kullanıcı hatası yazmıyor bedava yaptırıyor... internet hızım yavaş diye aradım.. normal paketimin üç katı hızını kullanıyorum Adanada 200 mb interneti tek ben kullanıyorum şu an... bana veriyorsan millete niye vermiyorsun....? mekana gidiyorum mantı var mı mantı yiyeceğim.... Abi mantı sana göre değil... ben yemeyeceksem millete niye veriyon o zaman....? bana göre değilse ona görede değil satmayın ozaman ... sosyal medyadaki o senin takipci sayın bildiğin silah .. bir markaya instagramdan bir yazıyorum tutuşuyor .... Genel müdürüne kadar seni arıyor... evet evet sorununuzu çözelim....insanı üzüyor çünkü çok etik olan bişey değil bu...
neden sosyal medya kullanıyoruz
FACEBOOK
2,7 milyar aylık aktif kullanıcısı bulunan Facebook, dünyada en çok kullanılan sosyal medya platformu olarak zirvede yer alıyor.
Dünyada toplam 3,6 milyar sosyal medya kullanıcısı olduğu düşünüldüğünde, dünyadaki kullanıcılarının büyük bir çoğunluğu Facebook'u tercih ediyor.
Veri ihlalleriyle sıkça gündeme gelen platform, yazı, fotoğraf ve video paylaşımına imkan sağlamanın yanı sıra ürün pazarlama ve reklam amacıyla da yoğun olarak kullanılıyor.
TWITTER
Kullanıcılarının gündemde olan konular hakkında bilgi edinmesini ve bu konular hakkında paylaşım yapmasını sağlayan Twitter, 353 milyon kullanıcı tarafından aktif olarak kullanılıyor. Kullanıcılar paylaşım yapabilmenin yanı sıra, diğer kullanıcıların paylaşımını beğenip kendi hesapları üzerinden takipçilerine sunabiliyor. Statista verilerine göre Türkiye, 13,6 milyon kullanıcıyla Twitter'ı en çok kullanan 7'nci ülke konumunda.
YOUTUBE
2,2 milyar kullanıcısıyla Facebook'tan sonra en çok tercih edilen sosyal ağ uygulaması olan YouTube, kullanıcılara videolarını geniş bir kitleye sunma imkanı sağlıyor.
Bu videolar üzerinden kullanıcılar etkileşim sağlayabiliyor ve izlenme sayısına göre gelir elde edebiliyor.
2021'de en çok kullanıcıya sahip sosyal medya uygulamaları
Son zamanlarda oldukça konuşulan sosyal medya uygulamaları, tartışmaların gölgesinde milyarlarca kullanıcıya hizmet vermeyi sürdürüyor. İşte en fazla kullanıcıya sahip 30 uygulama...
3,6 MİLYAR SOSYAL MEDYA KULLANICISI VAR
2020 yılı itibarıyla dünyada toplam 3,6 milyar sosyal ağ kullanıcısı bulunuyor. Her sene düzenli olarak artan sosyal ağ kullanıcı sayısının, 2025 yılında 4,4 milyara ulaşması bekleniyor. İşte 2021 itibarıyla en çok kullanıcı sayısına sahip sosyal medya uygulamaları:
FACEBOOK
2,7 milyar aylık aktif kullanıcısı bulunan Facebook, dünyada en çok kullanılan sosyal medya platformu olarak zirvede yer alıyor
Dünyada toplam 3,6 milyar sosyal medya kullanıcısı olduğu düşünüldüğünde, dünyadaki kullanıcılarının büyük bir çoğunluğu Facebook'u tercih ediyor.
Veri ihlalleriyle sıkça gündeme gelen platform, yazı, fotoğraf ve video paylaşımına imkan sağlamanın yanı sıra ürün pazarlama ve reklam amacıyla da yoğun olarak kullanılıyor.
TWITTER
Kullanıcılarının gündemde olan konular hakkında bilgi edinmesini ve bu konular hakkında paylaşım yapmasını sağlayan Twitter, 353 milyon kullanıcı tarafından aktif olarak kullanılıyor. Kullanıcılar paylaşım yapabilmenin yanı sıra, diğer kullanıcıların paylaşımını beğenip kendi hesapları üzerinden takipçilerine sunabiliyor. Statista verilerine göre Türkiye, 13,6 milyon kullanıcıyla Twitter'ı en çok kullanan 7'nci ülke konumunda.
YOUTUBE
2,2 milyar kullanıcısıyla Facebook'tan sonra en çok tercih edilen sosyal ağ uygulaması olan YouTube, kullanıcılara videolarını geniş bir kitleye sunma imkanı sağlıyor.
Günümüzde en fazla kullanılan
sosyal medya araçlarına ilişkin Scott’un sınıflandırması şu şekildedir
1. Facebook, Twitter, Linkedln ve MySpace gibi insanların arkadaş toplulukları oluşturdukları ve
bilgi paylaştıkları sosyal ağ siteleri;
2. Bir konu hakkında yazılan ve takipçileri yorumlarla aktif bir toplum olmaya teşvik eden kişisel
web siteleri yani bloglar;
3. Fotoğraf ve videoların paylaşılması ve yorumlanması sürecini büyük ölçüde b asitleştiren Youtube,
Flickr ve Vimeo gibi video ve fotoğraf paylaşım siteleri;
4. İnsanların tanıştıkları ve ilgi duydukları konular üzerinde tartıştıkları sohbet odaları ve mesaj
panoları;
5. Kayıtlı üyelerin e-posta üzerinden toplu mesaj alışverişinde bulundukları sohbet odalarına
benzeyen Listserver’lar;
6. Herkesin ekleme ve güncelleme yapabileceği Wiki’ler; Kullanıcıların içerik önermesine ve ilginç
buldukları içeriği oylamalarına izin veren Digg Delicious gibi sosyal imleme siteleri.
Dünyada en çok kullanılan sosyal paylaşım ağlarından biri olan Facebook’un aylık kullanıcı sayısı 2014
Mart ayı itibariyle 1,28 milyar olarak açıklanmıştır. Kullanıcıların 1,01 milyarı cep telefonu gibi mobil
cihazlardan Facebook’a bağlanmaktadır
(7). Twitter ise 2014 yılı Haziran ayı itibariyle 255 milyon aktif
aylık kullanıcıya sahip olduğunu ve günde 500 milyon tweet atıldığını açıklamıştır Peki bu temelde yatan “ben de buradayım”,”beni görün ve farkedin” algısını neler tetikliyor?Akıllı Telefonlar,bununla birlikte sosyal mecralara dilediğin zaman ulaşabilme.Toplum tarafından kabul görme içgüdüsü.
Çağın trendlerine ayak uydurma politikası Yine çağın trend hastalıklarından,”Nomofobi” (gereklilik bağımlılık ayrı kalma korkusu Kendini teşhir etme çabası.
- Sürü psikolojisi ile ortaya çıkan günümüzde çoğu insanın bu yolu tercih ediyor olması gibi ..
Cep telefonlarımız birer birer akıllı telefona evrilip elimiz, ayağımız gibi bir organımız haline geldi. Hasta olduk, hasta!Ne ara oldu, nasıl bu kadar müptelası olduk kestirmesi güç.Şarjın bitmesi ya da telefonu evde unutmak, şaka değil gerçek, kalbimizi acıtıyor.Telefonsuzluk adeta bir aşk acısı seviyesine ulaşmaya başladı.Nomofobi dedikleri de işte bu anlama geliyor.Dillerden düşmeyen bir şarkı tadındaki bu kavramı cep telefonlarına karşı, Yar etmem seni ellere, durumu olarak kabaca özetleyebiliriz...Nomofobi, 'no mobile phone phobia' kelimesinden türetilmiş.'Cep telefonundan mahrum kalma fobisi' diyebiliriz yani.Eskiden cep telefonu demek, yılan oynamaktan filan ibaretti.Şimdi ise adeta yılan gibi o site senin bu site benim gezenti gibi gezip duruyoruz.
Kayıtsız kalamamak
Whatsapp'ı satın almasıyla birlikte uygulama üzerinde pek çok yenilik yapan Facebook; Instagram, Messenger, Facebook ve Whatsapp'ı bir araya getirmeyi planlıyor. İlk etapta Whatsapp ve Facebook'un tek çatı altında toplanması gündemde! gazete haberiWhatsApp, 1,5 milyar aylık aktif kullanıcı sayısına ulaştı Zuckerberg bunun yanında WhatsApp'ın 2017'nin dördüncü çeyreğinde elde ettiği verileri de paylaştı. Buna göre WhatsApp aylık 1.5 milyar aktif kullanıcıya sahip, kullanıcılar ise her gün toplamda yaklaşık 60 milyar mesaj gönderiyor. Uygulama Temmuz'da günlük 1 milyar mesajlaşma, aylık olarak ise 1.3 ..
Instagram, Facebook ve Whatsapp birleşiyor!Hürriyet-6 Oca 2018 Instagram'da kullanmaya ilk olarak başladığımız hikaye özelliği Instagram genelinde yoğun ilgi görünce hem Facebook, hem Messenger hem de Whatsapp'ta da kullanılmaya başladı. Ancak özellikle Whatsapp'ta hikaye özelliği pek tutmadı. Kullanıcılar hikayelerini daha çok Instagram'dan paylaşmaya ...Görünce şaşırmayın! WhatsApp, Instagram ve Facebook birleşiyor…
Sosyal medya bugünün imaj makinesisosyal medya oldukça etkili bir 'imaj makinesi'. Fakat imaj adına her şeyin daima daha fazlasını istemek insanın yapısında var. Ünlüler de her alanda 'en' olmak, popülerliklerinin zedelenmemesi, rekabet ortamında geride kalmamak ve daha fazla reklam getirisi elde etmek için sosyal kullanılmaktaAlaattin Çağıl - Sosyal medya bilinçaltını gün yüzüne çıkartıyor
Sosyal medyayı kim neden kullanıyor?
'Kış depresyonuna son!!İnternetin hayatımıza girişi, sosyal medya ağlarının gelişmesiyle beraber insanlar farklı hayatlarla tanıştılar. Haliyle hayalini kuracakları, kendilerinde olmasını isteyecekleri hayatlara tanıklık etmeye ve bununla beraber mevcutlarının dışında bir sosyal çevreye, yaşam alışkanlıklarına ait olma istekleri ortaya çıkardı.. hemşeri ile temas kurma ..büyükşehir belediye başkanlarının günlük sosyal medyakullanım düzeyleri ele alınmakta ve sosyal medyanın hangi amaçlar için kullanıldığı tespit ..... Özellikle göç veren yerel yönetimlerin hemşeri grupları ve lobileri ile iletişim kurulup, yörelerine katkıda bulunmaları sağlanabilir, .
Son yıllarda tüm dünyada İnternet teknolojilerinin gelişimi ile birlikte sosyal medya iletişim
açısından son derece önemli bir araç halini almıştır. “Dijitallik”, “Hipermetinsellik”, “Etkileşimsellik” ve
“Kullanıcı türevli içerik” gibi özellikleriyle geleneksel kitle iletişim araçlarından farklı olan yeni medyanın
sağlık iletişimi açısından da yeni bir dönem başlattığını söylemek mümkündür. Sosyal medyanın sağlık
sektörünün önemli bir parçası olan hemşireler açısından önemi ve kullanımı da giderek artmaktadır.
Hemşireler arasında sosyal medya kullanımının artması bu ortamların bireyler, gruplar ve kurumlar
açısından yararlarına ve risklerine dair tartışmaları da beraberinde getirmiştir. Bu çalışma hemşireler
arasında sosyal medya kullanımının yararlarını ve etik açıdan risklerini tartışarak; bu alandaki literatüre
bir katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda uluslararası literatür, politika ve rehber dokümanlar
gözden geçirilerek yararlar ve riskler bağlamında bir çerçeve çizilmeye çalışılmış ve Türkiye’de yapılacak
çalışmalara bir zemin hazırlamak amaçlanmıştır. Dünyada iletişim ve bilgi teknolojileri ve İnternet kullanımı hızla artmaktadır. Bugün dünyada yaklaşık 2
milyarın üzerinde İnternet kullanıcısı vardır ve bu dünya nüfusunun yaklaşık olarak %34’üne karşılık
gelmektedir (1). İnternet günümüzde bireylerin günlük yaşamlarının ayrılmaz bir parçası olmuş ve
insanların sosyalleşmesinde önemli bir araç haline gelmiştir. İnternet dünyanın birçok ülkesinde, aile ve
arkadaşlık ilişkilerinden tüketim alışkanlıklarına kadar toplumsal yapıyı birçok yönden etkilemekte ve
bireylerin yaşam tarzlarını değiştirmektedir
(2).
Facebook: 50 yaş üstünün sosyal ağı
Twitter: Siyaset takipçilerinin arenası
Sosyal ağlar aynı amaca hizmet ediyormuş gibi görünse de farklı amaçlarla kullanılıyor. 10 yaşındaki Facebook bir süredir daha yaşlı kesimin üye olduğu, eski arkadaşlar ve akrabaların takip edildiği bir mecra, Twitter toplumsal olaylardan sansürsüz haberdar olunan bir adres, kullanıcı sayısı hızla artan İnstagram ise ünlülerin ve bir sosyal ağ içinde tanınmaya çalışanların selfie’lerini yayınladıkları bir ağ.
Sosyal ağların içinde en yaşlı olanı Facebook’un üye sayısı 1.28 milyar. Ancak bu durum bile demode bulunmasına engel değil. Çünkü insanlar Facebook’u eski okul arkadaşlarını bulmak, görüşemedikleri akrabalarından haber almak için ve biraz da hatıra defteri gibi kullanıyor. Zaman tünelinde geçmişi izleyebiliyor, albümlerini oluşturuyor, arkadaşlarının neler yaşadıklarını görüyor. Ve artık, kullanıcı gençlerin çoğunun anne ve babaları hatta dedeleri bile Facebook kullanıyor. Sosyal medya uzmanı Aytaç Mestçi, Sosyal ağların, sadece anne-babaların değil anneanne ve dedelerin bile gündeminde olduğunu belirtiyor. Facebook’un giderek yaşlanması aslında yeni bir konu değil. 2009 yılında yapılan araştırmaya göre; Zamanında sadece üniversite öğrencilerine açık olan Facebook’ta, 2009 senesinde yaşı 35 ve üzeri olan kullanıcıların nüfusu yüzde 23 artış gösterdi ve sayı giderek arttı. İstanbul Bilim Üniversitesi, Psikoloji Bölümü, öğretim görevlisi Dr. Gülüm Şener’in araştırmalarına göre ise kullanıcılar, Facebook’ta yer alma amaçlarının en önemlileri olarak şunları sıralıyor; ilk sırada arkadaşlarıyla iletişim kurmak (yüzde 66.2), izini kaybettiği arkadaşları/ tanıdıklarını bulmak (yüzde 37.7) ve hoşuna giden videoları/fotoları paylaşmak (yüzde 20.6) olduğunu belirtiyor.
Kullanıcı Sayısı: 1.28 milyar aktif kullanıcı
Kuruluş Tarihi: Şubat 2004
Twitter
Kullanıcı Sayısı: 255 Milyon aktif kullanıcı
Kuruluş Tarihi: Mart 2006
İnstagram
Kullanıcı Sayısı :300 Milyon aktif kullanıcı
Kuruluş Tarihi: Ekim 2010
Babalar sosyal medyada aktif
Sosyal medya kullanan gençlerin yüzde 40’ının annesi, yüzde 47’sinin de babası sosyal medya kullanıyor.
Neden Facebook kullanıyorlar?
%80.6
Kullanıcıların yüzde 80.6’sı Facebook sayesinde eski arkadaşlarına kavuştuklarını söylüyor.
%67.6
Facebook kullananların en az önemsediği şeylerin başında yüzde 67.6 ile politik duyuru yapmak geliyor.
%19.4
Kullanıcıların yüzde 19.4’ü Facebook’u “İhtiyaç duyduklarında arkadaşlarına ulaşabilecekleri bir adres defterine”, yüzde 14’ü de Facebook’u “Arkadaşlarıyla birlikte oturduğu bir mahalleye” benzetiyor.
%30
Kullanıcıların yüzde 30’una göre Facebook en çok “Arkadaşlarıyla ilgili haberlerin yer aldığı bir günlük gazete”ye benziyor.
İtibari değeriniz; takipçi sayınızla ölçülecek Merhaba demeden Klout puanınızı soracaklar...
Kişisel ve kurumsal gelecekte başarı, başarısızlık mutlaka sosyal medyadan geçecek.Bir an önce bu yenidünyanın, yeni mecrasını, iletişim ortamını daha iyi anlamak, akıllı kullanmak gerekiyor...İster iş, ister sosyal amaçlı olsun; gelecekte her türlü iletişimde omurgayı bu yeni nesil platformların oluşturacağına kesin gözü ile bakılıyor. Sosyal Medya
İnsanları birbirine bağlayan ya da dışında kalınması halinde koparan en önemli unsurlardan biri olarak hızla hayatımıza yerleşiyor...
Yukarıdaki nedenlerle, bu programda yanıtlanacak sorular
- Sosyal Medya neden önemli?- Değişik uygulamalar; Bloglar, Facebook, Twitter, LinkedIn Instagram, YouTube, Google+- İy, kötü, yararlı, yararsız kullanımlar, etik kurallar- Sosyal Medya başarımı nasıl etkiler, katlar veya sıfırlar?
+ Sosyal Medya’ya merak duyan ve bu alandaki fırsatlar ve tehditler ile ilgilenen Yöneticiler, iş insanları ve girişimciler.
+ Sosyal Medya üzerinden her zaman ve her yerden işlerine katkı sağlayabilme, iş yapabilme avantajından yararlanmak isteyen tüm çalışanlar,
+ Sosyal Medya’nın Hayatın her alanında yarattığı büyük dönüşümün boyutlarını anlamak ve bu dönüşüm sürecinin içinde başarılı bir şekilde yer almak isteyen herkes
İçerik
+ Sosyal Medya neden önemli? Sosyal Medya başarımı nasıl etkiler, katlar veya sıfırlar?
Katılanlar ne kazanacak?
+ Yeniçağın en etkin, yaygın iletişim mecralarının, Sosyal Medya fenomeninin gerçekten ne ve niye kritik olduğunu anlayacaklar.
Yöntem:
+ Videolarla ve slidelarla, örneklerle, transmedia ile anlatım, İnteraktif uygulamalar
+ Katılımcıların yanlarında akıllı telefonları, tablet ya da lap topları olması eğitimi daha zevkli ve verimli kılacaktır.
+ Ders notu, çıktı verilmiyor. Seminer sonrasında PP sunum tüm katılımcılara gönderiliyor.
+ Katılımcıların önceden merak ettikleri konulara dair sorularını yollamaları ihtiyaca dönük içerik yapılandırılması için yararlı olacaktır.
- Geleceğin iş ve sosyal iletişim dünyasını yönlendirecek-
Sosyal Medyanın Etiği
1. Yalan söylemeyin
2. Nefret etmeyin
3. Paylaşmak değer vermektir
4. Küfretmeyin
5. Saygısızlık etmeyin
6. Uygun bilgi paylaşımı yapın
7. Hatalarınızı düzeltmekten kaçınmayın
8. Sevginizi gösterin
9. Özele saygı gösterin
10. Her şeyi kararında kullanın
– Gösteriş yapmayın.
Twitter’da hesap isimleri veya Facebookta arkadaşlarınızın adıyla dolu bir post yapıştırmak, ne kadar çok insan tanıdığınızla ilgili gösteriş yapıyormuşsunuz gibi algılanabilir. İyi bir amaç için birkaç kişiyi etiketlemek iyi olur (örn; birine teşekkür etmek veya bir konuşmayı duyurmak için birinden bahsetmek), ama duvara koyduğunuz yazıya, bir partide tanıdığınız 10 kişinin adını birden eklemeyin. Emin olun, takipçileriniz bununla ilgilenmiyor.
– Gereksiz bilgi paylaşımı yapmayın.
Instagram, vine veya benzer paylaşım sitelerinde post’larınız arasında mesafe bırakmaya çalışın, böylece sizi takip eden kullanıcıların duvarı, lüzumsuz paylaşımlarla dolmaz. Tatildeyken, bir ara bağlanabildiğiniz wi-fi aracılığıyla, kısa bir zaman içinde çok fazla post yapıştırmak cazip gelebilir ama kullanıcılarınızın arka arkaya 25 kumsal fotoğrafını görmekle ilgilendiğini zannetmeyin. En iyi fotoğraflarınızı seçin ve bir seferde en fazla üç fotoğraf paylaşın.
Sosyal medya son dönemin en popüler konularından biri. Bu popülerliğin markalar da farkında. Her geçen gün sosyal medyaya ayırdıkları bütçeler artıyor. Amaçları müşterileriyle daha sağlıklı bir iletişim kurmak, markalarını tanıtmak ve iyi sonuçlar elde etmek. Bunu iyi yapabilen markalar olduğu kadar, başarısız girişimlerde bulunan markalar da var.
Facebook
Sosyal medyayı akıllıca yönetmek, iyi tanınmak ve başarıya, kazanca dönüştürmeyi öğrenmek iş ve özel hayat için artık Şart!
Hatalı kullanım rezil, akıllı kullanım vezir, sıfır kullanım sefil eder! Allah affeder, Google unutmaz!
- Nasıl başlamalı ya da nasıl geliştirip, iyileştirmeli? - Kriz ve kriz yönetimi Kimler Katılmalı?..
+ Nasıl başlamalı ya da nasıl geliştirip, iyileştirmeli?
+ Kişisel, kurumsal dijitalleşme. Bileşenler, sosyal medya platformları hakkında temel detaylar. Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, G+, Instagram, Pinterest, Blog vb.
+ Marka, itibar, iletişim stratejisi oluşturmak. Anahtar kelimeler, görseller ve diğer araçlarla SEO ve Klout’a uygun yapı oluşturmak. Dijitalde sık kullanılan temel kavramlar.
+ Uygulamalı Blog, post, tweet ve diğer içerik oluşturulması, hipnotik/dijital metin yazmak, yayın planı oluşturmak.
+ Değişik uygulamalar; Bloglar, Facebook, FriendFeed, Google Buzz, Twitter+ İyi, kötü, yararlı, yararsız kullanımlar, etik kurallar+ Kampanya, tasarım ve uygulama hakkında temel, önemli bilgiler, ipuçları. Dijital reklam, dijital PR, lokasyon bazlı uygulamalar.+ Raporlama, izleme araçları, parametreleri. Bunların kullanılması.
+ Kriz yönetimi. Örnekler. Toparlama.
+ Sosyal Medya uygulamalarının iş, kariyer ve yaşam başarılarını arttıracak şekilde kullanımı için + ipuçları ve teknikler alacaklar
+ Amaçlı ve akıllı Sosyal Medya kullanıcısı, internet yazarı, blogger olmanın inceliklerini kavrayacaklar
+ "Aanalog-Dijital entegre iletişim" ne demek? Anlayacaklar+ İş ve sosyal yaşamı bu mecralar aracılığı ile etkin, işe yarar biçimde bağdaştırabilme becerisini geliştirecekler
facebook açma
facebook giriş
facebook'a kaydol
facebook indir
facebook hoşgeldin
giriş yap ve kaydol
facebook hesap
silmefacebook okey
facebook android İşte bahsedilen 8 tüyo;
1- İlgi çekici bir profil oluşturun
2- Etkili bir içerik üretin
3- Teknolojiden faydalanın
4- Mesajınızla dikkat çekin
5- İçerikte aktif olun
6- Yorumları mutlaka yanıtlayın
7- Konuları sosyal hale getirin
8- Bir strateji geliştirin.
Sosyal Medyayı akıllı kullananlar;
Dijital çağa geçişi yönetebilecek
- Sosyal Medya’nın iş, kariyer ve yaşam başarılarını arttıracak
- Bilgi, yöntem ve uygulanabilir ipuçlarını alacak,- Diğer iletişim araçlarıyla entegrasyonunu sağlayacaklar.
- Blogger ve Sosyal Medyacı olacak veya niye olmadıklarını- Ya da ne düzeyde olabileceklerine, olmaları gerektiğine karar verecekler …
instagram login
instagram indirin
stagram kaydol
instagram
facebook ile girişinstagram
webinstagram
homeinstagram
kapatma
instagram silme
Günümüzde en fazla kullanılan
sosyal medya araçlarına ilişkin Scott’un sınıflandırması şu şekildedir
1. Facebook, Twitter, Linkedln ve MySpace gibi insanların arkadaş toplulukları oluşturdukları ve bilgi paylaştıkları sosyal ağ siteleri;
2. Bir konu hakkında yazılan ve takipçileri yorumlarla aktif bir toplum olmaya teşvik eden kişisel web siteleri yani bloglar;
3. Fotoğraf ve videoların paylaşılması ve yorumlanması sürecini büyük ölçüde b asitleştiren Youtube, Flickr ve Vimeo gibi video ve fotoğraf paylaşım siteleri;
4. İnsanların tanıştıkları ve ilgi duydukları konular üzerinde tartıştıkları sohbet odaları ve mesaj panoları;
5. Kayıtlı üyelerin e-posta üzerinden toplu mesaj alışverişinde bulundukları sohbet odalarına benzeyen Listserver’lar;
6. Herkesin ekleme ve güncelleme yapabileceği Wiki’ler; Kullanıcıların içerik önermesine ve ilginç buldukları içeriği oylamalarına izin veren Digg Delicious gibi sosyal imleme siteleri. Dünyada en çok kullanılan sosyal paylaşım ağlarından biri olan Facebook’un aylık kullanıcı sayısı 2014 Mart ayı itibariyle 1,28 milyar olarak açıklanmıştır. Kullanıcıların 1,01 milyarı cep telefonu gibi mobil cihazlardan Facebook’a bağlanmaktadır
(7). Twitter ise 2014 yılı Haziran ayı itibariyle 255 milyon aktif aylık kullanıcıya sahip olduğunu ve günde 500 milyon tweet atıldığını açıklamıştır Peki bu temelde yatan “ben de buradayım”,”beni görün ve farkedin” algısını neler tetikliyor?Akıllı Telefonlar,bununla birlikte sosyal mecralara dilediğin zaman ulaşabilme.Toplum tarafından kabul görme içgüdüsü. Çağın trendlerine ayak uydurma politikası Yine çağın trend hastalıklarından,”Nomofobi” (gereklilik bağımlılık ayrı kalma korkusu Kendini teşhir etme çabası.
1. Facebook, Twitter, Linkedln ve MySpace gibi insanların arkadaş toplulukları oluşturdukları ve bilgi paylaştıkları sosyal ağ siteleri;
2. Bir konu hakkında yazılan ve takipçileri yorumlarla aktif bir toplum olmaya teşvik eden kişisel web siteleri yani bloglar;
3. Fotoğraf ve videoların paylaşılması ve yorumlanması sürecini büyük ölçüde b asitleştiren Youtube, Flickr ve Vimeo gibi video ve fotoğraf paylaşım siteleri;
4. İnsanların tanıştıkları ve ilgi duydukları konular üzerinde tartıştıkları sohbet odaları ve mesaj panoları;
5. Kayıtlı üyelerin e-posta üzerinden toplu mesaj alışverişinde bulundukları sohbet odalarına benzeyen Listserver’lar;
6. Herkesin ekleme ve güncelleme yapabileceği Wiki’ler; Kullanıcıların içerik önermesine ve ilginç buldukları içeriği oylamalarına izin veren Digg Delicious gibi sosyal imleme siteleri. Dünyada en çok kullanılan sosyal paylaşım ağlarından biri olan Facebook’un aylık kullanıcı sayısı 2014 Mart ayı itibariyle 1,28 milyar olarak açıklanmıştır. Kullanıcıların 1,01 milyarı cep telefonu gibi mobil cihazlardan Facebook’a bağlanmaktadır
(7). Twitter ise 2014 yılı Haziran ayı itibariyle 255 milyon aktif aylık kullanıcıya sahip olduğunu ve günde 500 milyon tweet atıldığını açıklamıştır Peki bu temelde yatan “ben de buradayım”,”beni görün ve farkedin” algısını neler tetikliyor?Akıllı Telefonlar,bununla birlikte sosyal mecralara dilediğin zaman ulaşabilme.Toplum tarafından kabul görme içgüdüsü. Çağın trendlerine ayak uydurma politikası Yine çağın trend hastalıklarından,”Nomofobi” (gereklilik bağımlılık ayrı kalma korkusu Kendini teşhir etme çabası.
- Sürü psikolojisi ile ortaya çıkan günümüzde çoğu insanın bu yolu tercih ediyor olması gibi ..
Instagram, Facebook ve Whatsapp birleşiyor!Hürriyet-6 Oca 2018 Instagram'da kullanmaya ilk olarak başladığımız hikaye özelliği Instagram genelinde yoğun ilgi görünce hem Facebook, hem Messenger hem de Whatsapp'ta da kullanılmaya başladı. Ancak özellikle Whatsapp'ta hikaye özelliği pek tutmadı. Kullanıcılar hikayelerini daha çok Instagram'dan paylaşmaya ...Görünce şaşırmayın! WhatsApp, Instagram ve Facebook birleşiyor…
'Kış depresyonuna son!!İnternetin hayatımıza girişi, sosyal medya ağlarının gelişmesiyle beraber insanlar farklı hayatlarla tanıştılar. Haliyle hayalini kuracakları, kendilerinde olmasını isteyecekleri hayatlara tanıklık etmeye ve bununla beraber mevcutlarının dışında bir sosyal çevreye, yaşam alışkanlıklarına ait olma istekleri ortaya çıkardı.. hemşeri ile temas kurma ..büyükşehir belediye başkanlarının günlük sosyal medyakullanım düzeyleri ele alınmakta ve sosyal medyanın hangi amaçlar için kullanıldığı tespit ..... Özellikle göç veren yerel yönetimlerin hemşeri grupları ve lobileri ile iletişim kurulup, yörelerine katkıda bulunmaları sağlanabilir,
Son yıllarda tüm dünyada İnternet teknolojilerinin gelişimi ile birlikte sosyal medya iletişim açısından son derece önemli bir araç halini almıştır. “Dijitallik”, “Hipermetinsellik”, “Etkileşimsellik” ve “Kullanıcı türevli içerik” gibi özellikleriyle geleneksel kitle iletişim araçlarından farklı olan yeni medyanın sağlık iletişimi açısından da yeni bir dönem başlattığını söylemek mümkündür. Sosyal medyanın sağlık sektörünün önemli bir parçası olan hemşireler açısından önemi ve kullanımı da giderek artmaktadır. Hemşireler arasında sosyal medya kullanımının artması bu ortamların bireyler, gruplar ve kurumlar açısından yararlarına ve risklerine dair tartışmaları da beraberinde getirmiştir. Bu çalışma hemşireler arasında sosyal medya kullanımının yararlarını ve etik açıdan risklerini tartışarak; bu alandaki literatüre bir katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda uluslararası literatür, politika ve rehber dokümanlar gözden geçirilerek yararlar ve riskler bağlamında bir çerçeve çizilmeye çalışılmış ve Türkiye’de yapılacak çalışmalara bir zemin hazırlamak amaçlanmıştır. Dünyada iletişim ve bilgi teknolojileri ve İnternet kullanımı hızla artmaktadır. Bugün dünyada yaklaşık 2 milyarın üzerinde İnternet kullanıcısı vardır ve bu dünya nüfusunun yaklaşık olarak %34’üne karşılık gelmektedir (1). İnternet günümüzde bireylerin günlük yaşamlarının ayrılmaz bir parçası olmuş ve insanların sosyalleşmesinde önemli bir araç haline gelmiştir. İnternet dünyanın birçok ülkesinde, aile ve arkadaşlık ilişkilerinden tüketim alışkanlıklarına kadar toplumsal yapıyı birçok yönden etkilemekte ve bireylerin yaşam tarzlarını değiştirmektedir
(2).
Facebook: 50 yaş üstünün sosyal ağı
Twitter: Siyaset takipçilerinin arenası
Sosyal ağlar aynı amaca hizmet ediyormuş gibi görünse de farklı amaçlarla kullanılıyor. 10 yaşındaki Facebook bir süredir daha yaşlı kesimin üye olduğu, eski arkadaşlar ve akrabaların takip edildiği bir mecra, Twitter toplumsal olaylardan sansürsüz haberdar olunan bir adres, kullanıcı sayısı hızla artan İnstagram ise ünlülerin ve bir sosyal ağ içinde tanınmaya çalışanların selfie’lerini yayınladıkları bir ağ.
Sosyal ağların içinde en yaşlı olanı Facebook’un üye sayısı 1.28 milyar. Ancak bu durum bile demode bulunmasına engel değil. Çünkü insanlar Facebook’u eski okul arkadaşlarını bulmak, görüşemedikleri akrabalarından haber almak için ve biraz da hatıra defteri gibi kullanıyor. Zaman tünelinde geçmişi izleyebiliyor, albümlerini oluşturuyor, arkadaşlarının neler yaşadıklarını görüyor. Ve artık, kullanıcı gençlerin çoğunun anne ve babaları hatta dedeleri bile Facebook kullanıyor. Sosyal medya uzmanı Aytaç Mestçi, Sosyal ağların, sadece anne-babaların değil anneanne ve dedelerin bile gündeminde olduğunu belirtiyor. Facebook’un giderek yaşlanması aslında yeni bir konu değil. 2009 yılında yapılan araştırmaya göre; Zamanında sadece üniversite öğrencilerine açık olan Facebook’ta, 2009 senesinde yaşı 35 ve üzeri olan kullanıcıların nüfusu yüzde 23 artış gösterdi ve sayı giderek arttı. İstanbul Bilim Üniversitesi, Psikoloji Bölümü, öğretim görevlisi Dr. Gülüm Şener’in araştırmalarına göre ise kullanıcılar, Facebook’ta yer alma amaçlarının en önemlileri olarak şunları sıralıyor; ilk sırada arkadaşlarıyla iletişim kurmak (yüzde 66.2), izini kaybettiği arkadaşları/ tanıdıklarını bulmak (yüzde 37.7) ve hoşuna giden videoları/fotoları paylaşmak (yüzde 20.6) olduğunu belirtiyor.
Kullanıcı Sayısı: 1.28 milyar aktif kullanıcı
Kuruluş Tarihi: Şubat 2004
Kullanıcı Sayısı: 255 Milyon aktif kullanıcı
Kuruluş Tarihi: Mart 2006
Kullanıcı Sayısı :300 Milyon aktif kullanıcı
Kuruluş Tarihi: Ekim 2010
Babalar sosyal medyada aktif
Sosyal medya kullanan gençlerin yüzde 40’ının annesi, yüzde 47’sinin de babası sosyal medya kullanıyor.
Neden Facebook kullanıyorlar?
%80.6
Kullanıcıların yüzde 80.6’sı Facebook sayesinde eski arkadaşlarına kavuştuklarını söylüyor.
%67.6
Facebook kullananların en az önemsediği şeylerin başında yüzde 67.6 ile politik duyuru yapmak geliyor.
%19.4
Kullanıcıların yüzde 19.4’ü Facebook’u “İhtiyaç duyduklarında arkadaşlarına ulaşabilecekleri bir adres defterine”, yüzde 14’ü de Facebook’u “Arkadaşlarıyla birlikte oturduğu bir mahalleye” benzetiyor.
%30
Kullanıcıların yüzde 30’una göre Facebook en çok “Arkadaşlarıyla ilgili haberlerin yer aldığı bir günlük gazete”ye benziyor.
İtibari değeriniz; takipçi sayınızla ölçülecek Merhaba demeden Klout puanınızı soracaklar...
Kişisel ve kurumsal gelecekte başarı, başarısızlık mutlaka sosyal medyadan geçecek.Bir an önce bu yenidünyanın, yeni mecrasını, iletişim ortamını daha iyi anlamak, akıllı kullanmak gerekiyor...İster iş, ister sosyal amaçlı olsun; gelecekte her türlü iletişimde omurgayı bu yeni nesil platformların oluşturacağına kesin gözü ile bakılıyor. Sosyal Medya
İnsanları birbirine bağlayan ya da dışında kalınması halinde koparan en önemli unsurlardan biri olarak hızla hayatımıza yerleşiyor...
Yukarıdaki nedenlerle, bu programda yanıtlanacak sorular
- Sosyal Medya neden önemli?- Değişik uygulamalar; Bloglar, Facebook, Twitter, LinkedIn Instagram, YouTube, Google+- İy, kötü, yararlı, yararsız kullanımlar, etik kurallar- Sosyal Medya başarımı nasıl etkiler, katlar veya sıfırlar?
+ Sosyal Medya’ya merak duyan ve bu alandaki fırsatlar ve tehditler ile ilgilenen Yöneticiler, iş insanları ve girişimciler.
+ Sosyal Medya üzerinden her zaman ve her yerden işlerine katkı sağlayabilme, iş yapabilme avantajından yararlanmak isteyen tüm çalışanlar,
+ Sosyal Medya’nın Hayatın her alanında yarattığı büyük dönüşümün boyutlarını anlamak ve bu dönüşüm sürecinin içinde başarılı bir şekilde yer almak isteyen herkes
İçerik
+ Sosyal Medya neden önemli? Sosyal Medya başarımı nasıl etkiler, katlar veya sıfırlar?
Katılanlar ne kazanacak?
+ Yeniçağın en etkin, yaygın iletişim mecralarının, Sosyal Medya fenomeninin gerçekten ne ve niye kritik olduğunu anlayacaklar.
Yöntem:
+ Videolarla ve slidelarla, örneklerle, transmedia ile anlatım, İnteraktif uygulamalar
+ Katılımcıların yanlarında akıllı telefonları, tablet ya da lap topları olması eğitimi daha zevkli ve verimli kılacaktır.
+ Ders notu, çıktı verilmiyor. Seminer sonrasında PP sunum tüm katılımcılara gönderiliyor.
+ Katılımcıların önceden merak ettikleri konulara dair sorularını yollamaları ihtiyaca dönük içerik yapılandırılması için yararlı olacaktır.
- Geleceğin iş ve sosyal iletişim dünyasını yönlendirecek-
Sosyal Medyanın Etiği
1. Yalan söylemeyin
2. Nefret etmeyin
3. Paylaşmak değer vermektir
4. Küfretmeyin
5. Saygısızlık etmeyin
6. Uygun bilgi paylaşımı yapın
7. Hatalarınızı düzeltmekten kaçınmayın
8. Sevginizi gösterin
9. Özele saygı gösterin
10. Her şeyi kararında kullanın
– Gösteriş yapmayın.
Twitter’da hesap isimleri veya Facebookta arkadaşlarınızın adıyla dolu bir post yapıştırmak, ne kadar çok insan tanıdığınızla ilgili gösteriş yapıyormuşsunuz gibi algılanabilir. İyi bir amaç için birkaç kişiyi etiketlemek iyi olur (örn; birine teşekkür etmek veya bir konuşmayı duyurmak için birinden bahsetmek), ama duvara koyduğunuz yazıya, bir partide tanıdığınız 10 kişinin adını birden eklemeyin. Emin olun, takipçileriniz bununla ilgilenmiyor.
– Gereksiz bilgi paylaşımı yapmayın.
Instagram, vine veya benzer paylaşım sitelerinde post’larınız arasında mesafe bırakmaya çalışın, böylece sizi takip eden kullanıcıların duvarı, lüzumsuz paylaşımlarla dolmaz. Tatildeyken, bir ara bağlanabildiğiniz wi-fi aracılığıyla, kısa bir zaman içinde çok fazla post yapıştırmak cazip gelebilir ama kullanıcılarınızın arka arkaya 25 kumsal fotoğrafını görmekle ilgilendiğini zannetmeyin. En iyi fotoğraflarınızı seçin ve bir seferde en fazla üç fotoğraf paylaşın.
Sosyal medya son dönemin en popüler konularından biri. Bu popülerliğin markalar da farkında. Her geçen gün sosyal medyaya ayırdıkları bütçeler artıyor. Amaçları müşterileriyle daha sağlıklı bir iletişim kurmak, markalarını tanıtmak ve iyi sonuçlar elde etmek. Bunu iyi yapabilen markalar olduğu kadar, başarısız girişimlerde bulunan markalar da var.
Sosyal medyayı akıllıca yönetmek, iyi tanınmak ve başarıya, kazanca dönüştürmeyi öğrenmek iş ve özel hayat için artık Şart!
Hatalı kullanım rezil, akıllı kullanım vezir, sıfır kullanım sefil eder! Allah affeder, Google unutmaz!
- Nasıl başlamalı ya da nasıl geliştirip, iyileştirmeli? - Kriz ve kriz yönetimi Kimler Katılmalı?..
+ Nasıl başlamalı ya da nasıl geliştirip, iyileştirmeli?
+ Kişisel, kurumsal dijitalleşme. Bileşenler, sosyal medya platformları hakkında temel detaylar. Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, G+, Instagram, Pinterest, Blog vb.
+ Marka, itibar, iletişim stratejisi oluşturmak. Anahtar kelimeler, görseller ve diğer araçlarla SEO ve Klout’a uygun yapı oluşturmak. Dijitalde sık kullanılan temel kavramlar.
+ Uygulamalı Blog, post, tweet ve diğer içerik oluşturulması, hipnotik/dijital metin yazmak, yayın planı oluşturmak.
+ Değişik uygulamalar; Bloglar, Facebook, FriendFeed, Google Buzz, Twitter+ İyi, kötü, yararlı, yararsız kullanımlar, etik kurallar+ Kampanya, tasarım ve uygulama hakkında temel, önemli bilgiler, ipuçları. Dijital reklam, dijital PR, lokasyon bazlı uygulamalar.+ Raporlama, izleme araçları, parametreleri. Bunların kullanılması.
+ Kriz yönetimi. Örnekler. Toparlama.
+ Sosyal Medya uygulamalarının iş, kariyer ve yaşam başarılarını arttıracak şekilde kullanımı için + ipuçları ve teknikler alacaklar
+ Amaçlı ve akıllı Sosyal Medya kullanıcısı, internet yazarı, blogger olmanın inceliklerini kavrayacaklar
+ "Aanalog-Dijital entegre iletişim" ne demek? Anlayacaklar+ İş ve sosyal yaşamı bu mecralar aracılığı ile etkin, işe yarar biçimde bağdaştırabilme becerisini geliştirecekler
facebook açma
facebook giriş
facebook'a kaydol
facebook indir
facebook hoşgeldin
giriş yap ve kaydol
facebook hesap
silmefacebook okey
facebook android İşte bahsedilen 8 tüyo;
1- İlgi çekici bir profil oluşturun
2- Etkili bir içerik üretin
3- Teknolojiden faydalanın
4- Mesajınızla dikkat çekin
5- İçerikte aktif olun
6- Yorumları mutlaka yanıtlayın
7- Konuları sosyal hale getirin
8- Bir strateji geliştirin.
Sosyal Medyayı akıllı kullananlar;
Dijital çağa geçişi yönetebilecek
- Sosyal Medya’nın iş, kariyer ve yaşam başarılarını arttıracak
- Bilgi, yöntem ve uygulanabilir ipuçlarını alacak,- Diğer iletişim araçlarıyla entegrasyonunu sağlayacaklar.
- Blogger ve Sosyal Medyacı olacak veya niye olmadıklarını- Ya da ne düzeyde olabileceklerine, olmaları gerektiğine karar verecekler …
instagram indirin
stagram kaydol
facebook ile girişinstagram
webinstagram
homeinstagram
kapatma
instagram silme
istatistikler, kullanıcı sayıları, neden sosyal medya kullanıyoruz ? rakamlar, sebebleri, sonuçları, sosyal medya,
hedefe isteme (1)
YanıtlaSilhidrofor Jeneratör kalorifer (1)
hileli boşanma ihbar (1)
hileli boşanmayı affetmiyor geri iade ödenen aylıklar (1)
hizmet yılı yaş prim günü (1)
instagram takibi bırakanları bul (1)
instagram takip linklerimiz (1)
instagramda en ço seyredilen videolarımız (1)
internetten alışveriş (1)
isg uzman tehlike grupları uzman görevlendirmeleri (1)
isg uzmanlık soruları dernekler kuruluşlar uzman sayıları (1)
istatistikler iş kazaları (1)
iyi kötü yanları online alışveriş (1)
iç mekan dış mekanlarda (1)
iş güvenliği (1)
iş güvenliği tedbirlerinde mantık nasıl olmalıdır (1)
iş güvenliği uzmanı işyeri hekimi vize yenileme süresi (1)
iş kazalarında uygulanan güncel cezalar (1)
iş kazanlarında sorumlu işveren isg uzmanı iş kazası ihmal (1)
iş kazası nedenleri nelerdir nasıl meydana gelir (1)
iş kazası İşveren kaza ceza sorumluluk payı (1)
işci faaliyet alanları kodları (1)
işitme kaybı jet korna kulak ağrısı kulak şikayetleri çınlaması (1)
işçi kaçak çalışanlar kaçak işçi çalıştırma cezası (1)
kabul edilebilir risk seviyesi kinney metodu pha 5*5 matrisi (1)
kaygan zeminde düşme düşmeye tazminat (1)
kayma kaza tazminat tedbir alma (1)